لیست کتاب های زیست شناسی

نخستین دفتر از مجموعه کتاب دشمن شدید است که با رویکرد تاریخ بصیرت افزا و رصد جریان حق و باطل تدوین شده است. در این راستا، به تاریخ انبیاء به ویژه تاریخ پیامبر خاتم (ص) و اوصیای معصوم ایشان (ع)، تبیین نقش یهود در تاریخ انبیاء و اسلام، و مساله دشمن شناسی نگاه ویژه ای شده است. با شناسایی و شناساندن این جریان ، ریشه جریانات جاری در سطح بین الملل، منطقه و کشور روشن می شود.
توضیحات:
«دشمن شدید (جلد۱: جریان‌شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود)» اثر حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی طائب (-۱۳۳۷) نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های « دشمن شدید» است که با رویکرد تاریخی بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده‌است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد. اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد معظم حوزه علمیه قم حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت محققان ارجمند به شکل کنونی آماده شده است. فصل اول این کتاب با انبیاء پیش از بنی اسرائیل آغاز می‌شود و بعد از آن به ترتیب تاریخ انبیای اولولعزم تا پیامبر اسلام با رویکرد ذکر شده بررسی و بیان می‌شود. در مورد یکی از علل انحطاط بنی اسرائیل در فصل پنجم آمده است:
خداوند برای اصلاح این گروه، پی درپی پیامبر می‌فرستاد و آنان نیز پیامبران خدا را می‌کشتند!
لقد اخذنا میثاق بنیاسرائیل و ارسلنا الیهم رسلا کلما جاءهم رسول بما لا تهوی انفسهم فریقا کذبوا و فریقا یقتلون؛۳۸۴
ما از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم و پیامبرانی برایشان فرستادیم. هر گاه پیامبری چیزی می‌گفت که با خواهش دلشان موافق نبود، گروهی را تکذیب میکردند و گروهی را می‌کشتند.
خداوند قتل پیامبرانش را به قوم بنی اسرائیل نسبت می‌دهد؛ در حالی‌که همه آنها پیامبرکش نبودند، ولی اینان گرد سازمانی منحرف جمع شده بودند و کار آن سازمان را تایید می‌کردند. ما از این سازمان، به سازمان یهود تعبیر می‌کنیم؛ سازمانی دوره‌دیده، تجربه‌اندوخته و منحرف. آنان همانند دزدانی بودند که با چراغ روشن آمده بودند و انبیاء(ع)در صدد بودند این چراغ به دستان را از دزدی بازدارند.

این کتاب مجموعه مقالات، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های دکتر موسی نجفی با موضوع شناخت تاریخی تحلیلی نهضت‌های اسلامی معاصر ایران است.نویسنده در این کتاب با تقسیم بندی نهضت بیداری اسلامی در ایران به دوران قبل و بعد از مشروطه، سعی در ارائه شاخص فکری و تاریخی داشته است. در رهگذر ارائه این معیار تاریخی وی معتقد است: «به خاطر سیطره «مکتب تبریز» در تاریخ‌ نگاری امثال کسروی و تاریخ نگاران سکولار مانند آدمیت، ملک‌زاده و یحیی دولت آبادی، این نیاز حس شد که اسناد واقعی تری نسبت به گزارشات آن‌ها مطرح شود، تا زوایای جدیدی از مشروطه کشف شود. بنابراین سه عامل کنار رفتن تعصبات قومی، ضعیف شدن جریان سکولار در مشروطه و شک کردن به نوشته‌های آنان و سوم رجعت به «متن اسناد» در مقابل «گزارشات تاریخی» باعث شده است زوایایی از تاریخ مشروطه به دست آید که غیر از وجوه «اسمی»‌ای است که تا به حال نوشته شده است.» نویسنده هدف از شناخت تاریخی تحلیلی نهضت‌های اسلامی معاصر ایران و در صدر آن‌ها نهضت مشروطه را چنین عنوان می‌کند: «در واقع باید بررسی کرد که چرا نهضتی که باید دردهای مردم را دوا می‌کرد و معضل جامعه ایران را رفع می‌نمود، خودش به خاطر انحراف به بد‌ترین درد تبدیل شد؟… برای نظام نوپای اسلامی این مطلب چشم انداز بسیار مهمی است که چگونه نهضتی که با شور و حرارت مردمی و انگیزه‌های دینی شروع شد، نگذاشتند به اهداف خود برسد؟ شناخت ریشه‌ها و علل منحرف کننده مشروطه، می‌تواند هشدارهای خوبی در مورد حوادث و فتنه‌های اخیر و جریان‌های سی سال گذشته به ما بدهد؛ یعنی مشروطه‌شناسی باید منجر به انقلاب‌شناسی شود.

صحیح
شماره اشتباه
دسته بندی