لیست کتاب های گرافیک

طراحی گرافیک کاربردهای گسترده ای دارد،مانند طراحی انواع نشانه ها،طراحی پوسترها،آگهی ها و اعلان های روزنامه ای،تصویر سازی برای متن کتابها،طراحی بسته بندی طراحی امور سینمایی و تلویزیونی و بسیاری از گرایش های دیگر در محیط های چاپی،فضای مجازی (رایانه ها)و محیطی این کتاب مبعث طراحی گرافیک را در محیط زندگی مطرح و گستره نفوذ آن را در چند گروه اصلی تعیین میکند.گرافیک محیطی به عنوان بخشی از تصویر جامعه شهری میتواند در شیوه تعامل انسان با فضای زندگی او برآورده کرن خواسته هایش موثر واقع شود. مطالب مطرح شده در این کتاب-مباحث پایه گرافیک محیطی برای دوره کارشناسی گرافیک اسن و توجه دانشجویان را به تعیین محدوده گرافیک محیطی و رعایت اصول و مبانی این رشته و سهم آن در سامان دهی به ناهنجاری ها،زشتی ها،بی نظمی ها و آلوگی های بصری که اکنون در کلان شهرها با آن روبه رو هستیم معطوف میکند کاربرد مناسب گرافیک زدر محیط زندگی میتواند علاوه بر ارائه خدمات متنوع،با بهره گیری از جنبه های زیبا شناختی و روانشناسی،به گونه ای هدایت شود که موجب آرامش،آسایش،نشاط،تحمل واستقامت انسان در محیط های صنعتی و زندگی ماشینی امروز میباشد.

نقد و بررسی اجمالی کتاب دایره المعارف تکنیک های انیمیشن اثر ریچارد تیلور

کتاب «دایره‌المعارف تکنیک‌های انیمیشن» نوشته‌ی «ریچارد تیلور» است. این کتاب را «مهیار جعفرزاده» به فارسی برگردانده است. کتاب فوق در مورد انواع روش‌های متحرک‌سازی است. در توضیح کتاب می‌خوانیم: «این کتاب می‌تواند مرجع قابل‌‎اعتنایی برای هنرمندان تازه‌کار انیمیشن باشد؛ حتی برای آن‌ها که در این زمینه شناخت و تجربه‌ی کافی دارند. درواقع این کتاب اطلاعات جامع و کاملی از طرح فیلم‌نامه تا عرضه‌ی انیمیشن ارائه می‌دهد. این اثر به نقاشی روی شیشه، انیمیشن دوبعدی، انیمیشن کلاژ، انیمیشن عروسکی، انیمیشن سه‌بعدی و تمام روش‌های ساخت انیمیشن می‌پردازد. ریچارد تیلور نویسنده‌ی کتاب در این اثر تلاش دارد تا مخاطب خود را با تکنیک‌های ساخت انیمیشن آشنا کند. انیمیشن‌ها با سه هدف سرگرمی، آموزش و اطلاع‌رسانی ساخته می‌شوند، بنابراین به‌خوبی پیداست که رویکرد این کتاب به انیمیشن تنها به بعد هنری و سینمایی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه انیمیشن را بیشتر نوعی صنعت می‌بیند. انیمیشن جزیی از طراحی صنعتی محسوب می‌شود، به همین دلیل این کتاب برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان قابل‌استفاده است. مخاطبان علاقه‌مند به انیمیشن می‌توانند، هم با رویکردی سینمایی و هم با رویکرد صنعتی، این کتاب را به‌عنوان راهنمایی برای ساخت انیمیشن، مورد مطالعه قرار دهند.»

شاید این کتاب نخستین تجربه در زمینه ی نگارش راهنمای مکتوب برای استفاده از انیمیشن در برنامه ی فلسفه برای کودکان باشد. در کشورهای مختلف از انیمیشن ها به عنوان محتوا و محرک فرایند تفکر در حلقه ی کندوکاو استفاده می شود، اما معمولا راهنمایی مکتوب برای آنها ارائه نمی شود، جز اینکه مفاهیم و ایده های اصلی به اختصار در سایت ها معرفی می شوند. از نظر بنیان گذاران برنامه فلسفه برای کودکان، کتاب های راهنما اساس کار مربیان اند. در این کتاب ها تلاش می شود اندیشه ها و ایده های اصلی به دقت برای مربیان تشریح شود و در صورت امکان، موضع گیری های مختلفی که در تاریخ فلسفه درباره ی آنها شده است در اختیار خوانندگان قرار گیرد. مربیان با کمک طرح بحث ها و تمرین های طراحی شده می توانند کندوکاوهایی فلسفی تربیت دهند. در این کتاب برای هر انیمیشن این بخش ها تدارک دیده شده است: 1. ایده های اصلی؛ 2. طرح بحث؛ 3. تمرین و 4. فعالیت ها.
انیمیشن هایی که برای این مجموعه انتخاب شده اند عبارت اند از: باب اسفنجی، زنان کوچک، برای پرندگان، تعادل آقای خط، شبکه های مجازی، عصر یخبندان و پل.

صحیح
شماره اشتباه
دسته بندی